piątek, 24 stycznia 2014

Żelazna Bogini Miłosierdzia



Tie Guan Yin Supergrade (Żelazna Bogini Miłosierdzia)- jest to tak na prawdę pierwsza moja herbata typu oolong. Tie Guan Yin jest półfermentowany i pochodzi z Chin z prowincji Fujian.

Naczynko: dzbanuszek z glinki yixing pojemności 100ml
Ilość suszu: ok 5g
Temperatura wody: ok.85°C

Listki: nieregularne zwinięte kuleczki o kolorze jasno zielonym
Kolor naparu: jasno żółto- seledynowy
Smak i aromat: wspaniały, cudowny, bardzo kwiatowy, słodziutki 



Najpierw ogrzałem gorącą wodą wszystkie naczynka, a następnie przepłukałem herbatkę przez ok 10 sekund. 


Parzenia wyglądały tak: I 50s  II 30s  III 60s  IV 90s V 120s VI 150s. Chwilkę po wrzuceniu liści do ogrzanego dzbanuszka w całym pokoju dało sie wyczuć piękny kwiatowy zapach.


Smak i aromat jest dosyć intensywny, choć przy V i VI już troszeczkę mniej, ale i tak
uwielbiam tą herbatkę i polecam ją wszystkim którzy nie próbowali jeszcze żadnych oolongów.

  Po zaparzenie liście wielokrotnie zwiększają swój rozmiar.

2 komentarze:

  1. Wow, niesamowicie soczysty kolor tych liści. Czy to właśnie supergrade świadczy o jakości tej herbaty ? Ostatnio miałem okazję pić TGY, ale nie była taka imponująca jak twoja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo możliwe, moja jest pakowana w hermetyczne opakowanie o 8 czy 9 gramów możliwe że przez to nie traci aromatów, a i kolor pozostanie świeższy, a wersja supergrade w moim odczuciu jest jakościowo lepsza.

    OdpowiedzUsuń